Szabadidő - "Balatongyörök legjobb szállásai - pihenj velünk!"

Tartalomhoz ugrás

Szabadidő eltöltése a községben

Szépkilátó
A kultúrális programokon kívûl kellemes sétát tehetünk az üdülõfalú határában lévõ  (71-es út Balatonfüred felé vezetõ részén) "Szépkilátóhoz". Innét a Balaton legszebb panorámája tárul elénk. Páratlanul szép kilátás nyílik a Tapolcai-medence bazalthegyeire, a szigligeti várra és a tó egész nyugati medencéjére. Számos költõt és festõt megichletett e táj.
A Szépkilátó alatt Római-forrás mellett a III-IV. századból származó római fûrdõépület maradványait tárták fel.  Séta közben megéhezve, az út másik oldalán számtalan étkezési lehetõség várja a turistát.

Szalonnasütõhely
A falú fõutcáján, a Kossuth utcán végíg nyílegyenesen át a 71-es fõúton az erdõ irányába rövidesen eljutunk a picknikezésre  kíválóan alkalmas szalonnasütõhöz. Itt az esõ ellen védelmet nyújtó faházikók, kilátók, szalonnasütõk teszik komfortosabbá kirándulásunkat.
Távolság 2000-2500 méter. Megpihenve az erdõ hûvösén élvezhetjük a természet, a barangolás nagyszerûségét. Számtalan védett növényritkaságban gyönyörködhetünk.
E helyrõl kiindulva több kilátót is megkereshetünk, így a Gargahegyi Ferenc-kilátót (a földúton jobbra), - a Bisekütetõt (az erdõben mûúton még 600 m, majd jobbra fel a völgyfõig), - a Paphegyi János-kilátót (Szalonnasütõ-tõl kanyarodjunk jobbra a földútra. Innét 450 m-t haladunk, amig egy kis tisztásra nem érünk, a szemben lévõ hegyen már látjuk a kilátót.) A kilátás lenyûgözõ.

Szobakû barlang
A falú központjától kb:5000 méterre találjuk. A község fõutcájának folytatásaként haladunk, majd odaérünk a szalonnasütõ helyhez. Innen tovább haladunk a mûúton, majd 1200 m megtétele után a kettes kilóméterkõnél jobbra letérünk a földútra. É - ÉNY-i irányban haladunk tovább kb:1700 m-t. Itt a nyiladék felvezet a szembenlevõ hegyre. Jobbra a völgyben gyalogoljunk kb:150 m-t és itt a hajlatban a jobb oldalban megtalálhatjuk a mohás sziklákat, ezek között van a barlang. E kimerítõ után jól esik a pihenés.